23 lipca 2014

VOCALOID, Kagerou Project "Yobanashi Deceive"

"Kłamstwo przy Nocnych Pogaduchach"
Wykonawca: IA
Słowa, kompozycja i aranżacja: Jin
English et romaji: Kagerou Project wikia
Ans. Maru



Totalnie zapomniałam, że mam jeszcze jeden request do przetłumaczenia! Ahahahahaha... hahah... HA. Nie. To nie było śmieszne. Przepraszam za zwłokę ^^'

***

"Kłamstwa to mój konik, wiesz?"
"Ale szczerość... ech, to już insza inszość."
"W sumie zabawna sprawa..."
"Moje historie, w których kłamstwa ani jednego, brzmią najbardziej nieprawdopodobnie!"

Wiszące w powietrzu bebopowe rytmy wypełniają moje zmysły, podczas gdy noc rozmywa me odbicie
Mój blask bije w rytm dwóch taktów - a więc ja też mogę czasem pomarudzić, no kto by pomyślał
Hej, posłuchasz chwilę? Tu o moje głupiutkie, krzywdzące zwyczaje się rozchodzi
I już dłużej nie wytrzymam - jedna krótka historyjka, może być?

Ha, no to mogę sobie pogadać. Mam w sobie coś oryginalnego, niespotykanego;
Ubrałem to w kostium zwyczajności, lecz nie przestało mnie to męczyć;
Pewnego dnia - chyba jakieś dziesięć lat temu? - przemówiło do mnie "monstrum",
Połknęło serce w całości i nakazało "Masz kłamać!"

Od tamtego czasu egzystuję sobie jako notoryczny kłamca,
Nie było nikogo i niczego, czego nie potrafiłbym zwieść na manowce
Wygląda na to, że skończyłem jako "potwór"...
... Hej, sory! No weź, nie płacz! To tylko taka sobie niewiarygodna historia, okej?

Jakież to wszystko zbrukane! Kompromitujące! Wszystko okraszę nieprawdą,
Dlatego mówię - hm, nie wydaje wam się to wszystko trochę naciągane?
I tak zwodzę, odwracając wzrok od mnożących się kłamstw;
Znów uśmiecham się szyderczo na widok nudy

Bebop - mogłaby zniknąć w każdej chwili, ta dziewczyna, która nie znosi nocy;
Dwa takty - mógłby zakrzyknąć w ułamku sekundy, ten nastolatek, który nie znosi kłamstw;
Tak, tak, oboje uparli się na rozgłaszaniu w swoje beznadziejne "ideały",
Więc ich serca zostały pożarte, a potem sami zainteresowani dostrzegli, iż...

Po prostu spełniono nasze życzenia,
Dlatego nie ma bata, byśmy samotnie zamieszkiwali nasz świat;
Czy to kłamstwo? No co ty, mówię serio, jasne?
Moja kruszącą się świadomość wypełnia słowo "nie"...

Jakież to wszystko zbrukane! Słuchaj uważnie! Słuchaj mego serca;
Mego ego, tych kłamstw i mych prawd...
No pewnie, rozgłoś jaki to jestem samotny, nic mnie to nie zmieni;
Zaskakuję wszystkich wokół, otwieram im oczy ze dziwienia

Jakieś to wszystko zbrukane! Nienawidzę tego! No chodź, posłuchaj mnie!
Widzę, że cię to dziwi, ale ej, mnie się da uratować, dobra?
Mam powiedzieć, że to "żaden problem"? Ech, zawsze taki sam
"Ups, pomyliłem się.."
I tak, jak zwykle, tonę w mym niezwykłym ja...

"Aaaach, może przesadziłem z długością..."
"Ale hej, to naprawdę niewiarygodna historia, totalnie nieprawdziwa."
"No nic, to by było na tyle jeśli chodzi o dziś."
"Następnym razem, gdy usłyszysz sygnał..."
"Opowiem ci jeszcze dziwniejszą opowieść!"

***

"Uso o tsuku no wa tokui nanda"
"Demo, honne wa sukoshi nigate de sa"
"Okashii ne, itsudatte sa"
"Hontou no hanashi ga, ichiban uso kusai n da yo"

Bibappu na fuyuu-kan yoru ga shidai ni ranhanshashite
Tsuubiito de hikatte tama ni wa guchichatte ii ka na
Nee, chotto hanasou ka baka na jishou shoushou nan dakedo,
Mou nanka osamaranai netabanashi datte tei de hitotsu dou?

Jaa, chotto shaberou ka. Boku no hibon de ite myou na toko
Heibon o yosotta boku ga zutto nayandeiru koto
Juunen wa tachisou na aru hi, "kaibutsu" no koe ga shite
Shinzou o nomikonda "Uso o tsuki tsuzukero" tte sa

Sore irai, boku wa usotsuki de
Damasenai hito ya mono mo nakunatte
"Kaibutsu" ni narihatechatte sa
...Aa, gomen ne nakanaide! Zenbu horabanashi da yo?


OOMAIDAATI! Nante shuutai! Boku wa gomakasu
Nante ittatte kono honshin wa bukimi janai?
Itsuwatte soppo muite uso o kasanete
Boku wa kyou mo mata tsurezure aza warau

BIBAPPU, kiesou na yoru ga kirai sou na shoujo ni mo
TSUUBIITO, nakisou na uso ga kirai na seishounen ni mo
Sou, mou onaji you ni chachi na "risou" ga INPUTTO shite
Shinzou o nomikonda sore irai kizuitanda

Bokura wa tanjun ni risou kanatta toshite
Hitoribocchi ja kono you wa ikiteikenai
Sore mo uso? Iya iya, honshin da yo?
Kuzuresou na nou ga "NO" de michimichiteiku

OOMAIDAATI! Motto kiite! Boku no kokoro o
Wagamama o kono uso o honmono o
"Sabishii yo" nante itta boku wa kawaranai
Niyakesou na hodo, tsunezune akireteru

OOMAIDAATI! Mou kirai da! Hora kikasete yo
Akirechau you na boku nante mou sukuenai?
"Mondai nai ze" nante itte kimi wa kawaranai
"Aa, MISU chatta"
Mata bukimi na boku ni, tsunezune oboreteiku

"Aa, chotto shaberi sugi chatta ne"
"Maa, tada no "horabanashi" dakara sa"
"Sore ja kyou wa kono hen de"
"Tsugi ni aizu ga natta toki wa"
"Motto fushigi na hanashi o suru yo"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz