16 grudnia 2010

VOCALOID, Len's "Paradichlorobenzene [Hakaikei Sennou Song]"


"Paradichlorobenzen [Piosenka Destrukcyjna i Efektywnie Piorąca Mózg]"
Wykonawca: Kagamine Len




Paradichlorobenzen to substancja silnie toksyczna znajdująca się np. w kulkach naftaliny.

***

boku wa nan no tame ni utau?
PARAJIKUROROBENZEN
tada imi no rikai sezu ni utau
PARAJIKUROROBENZEN
sou kotaemotome hashiridashita
PARAJIKUROROBENZEN
sono saki ni tadoritsuite nanimo nai to shitta kedo

saa utaimashou odorimashou
PARAJIKUROROBENZEN
saa wamekimashou sakebimashou
PARAJIKUROROBENZEN
inu mo neko mo ushi mo buta mo mina
PARAJIKUROROBENZEN
saa kuruimashou nemurimashou
kuchihateru made saa

RUURU ga boku wa iya de
tada shibararetaku nakute
dakara boku wa nigedashite
atosaki no koto wa wasure
sashizu sareru no ga iya de
sukoshi aku ni naritakute
shin'ya ie wo nukedashite
yoru no machi wo hashirinuke
nan no tame ni ikiru noka
boku wa noraneko ni hanashikaketa
neko wa nanimo kotaezu ni
tada mikudashita hitomi de boku wo mita
nome mo shinai koohii nomihoshite
kumorisora wo miagetanda
ima no boku ni nani ga dekiru?
soresura wakaranai

dakara boku wa utaisakebunda
PARAJIKUROROBENZEN
sono imi no rikai sezu ni wameku
PARAJIKUROROBENZEN
kore de kimi wa manzoku dekiru no?
PARAJIKUROROBENZEN
okite kisoku yabuttara kimi wa nanika kawaru no?

sou dare demo ii buchimaketai
PARAJIKUROROBENZEN
aku wo tataku seigi furikazasu
PARAJIKUROROBENZEN
seigi tate ni SUTORESU kaishou
PARAJIKUROROBENZEN
mawaritomeru bokura kizukanai
orokana koui

kono uta ni imi wa aru no?
kono uta ni imi wa nai yo
kono uta ni tsumi wa aru no?
kono uta ni tsumi wa nai yo

[BENZEN]...ni imi wa aru no?
[BENZEN]...ni imi wa nai yo
[BENZEN]...ni tsumi wa aru no?
kono uta no imi wa... [BENZEN]

boku wa soshite kizuku
shosen wa subete gizen nanda to
boku no ikiru kachi wa nani?
noraneko wa mizu ni oboreshinda

kara ni natta koohii nagesutete
yami ni owareta sora wo mita
ima no boku wa nani wo shiteru?
soresura wakaranai
mou nannimo wakaranai

soshite kimi wa boku wo waraunda
[PARAJIKUROROBENZEN]
soshite boku wa kimi wo tsukitobasu
[PARAJIKUROROBENZEN]
boku ga tadashiku kimi wa chigau
[PARAJIKUROROBENZEN]
kyomu ni kurumarete wa kieru
boku ga kiesaru made

saa utaimashou odorimashou
PARAJIKUROROBENZEN
saa waraimashou netamimashou
PARAJIKUROROBENZEN
boku mo kimi mo nanimokamo zenbu
PARAJIKUROROBENZEN
saa kuruimashou nemurimashou
kuchihateru made saa

***

Po co ja śpiewam?
Paradichlorobenzen
Śpiewam choć nawet nie rozumiem CO śpiewam
Paradichlorobenzen
Owszem, pędziłem kiedyś przed siebie w poszukiwaniu odpowiedzi
Paradichlorobenzen
Choć doskonale wiedziałem, że niczego nie znajdę

Więc śpiewajmy i tańczmy
Paradichlorobenzen
I krzyczmy, wołajmy!
Paradichlorobenzen!
Psy, koty, krowy, świnie, wszyscy --
Paradichlorobenzen!
Oddajmy się szaleństwu i śpijmy
Póki nie obrócimy się w proch

Nienawidzę zasad
Nie chcę, by cokolwiek mnie ograniczało
Dlatego ucieknę stąd
I zapomnę o wszystkim co mnie otacza
Nienawidzę gdy ludzie mówią mi co mam robić
Chcę choć odrobinkę oddać się złu
W środku nocy wymykam się z mieszkania
I pędzę przez miasto
"Po co żyję? Mam w tym jakiś cel?";
Pytam o to bezpańskiego kota
Ten nie udziela żadnej odpowiedzi,
Gapi się tylko złośliwymi ślepiami
Upiłem łyk kawy, której smaku nie byłem w stanie znieść
Spojrzałem na zachmurzone niebo;
"Do czego jestem zdolny?"
Nawet tyle nie wiem

Więc śpiewam i krzyczę
Paradichlorobenzen
Krzyczę nie wiedząc po co
Paradichlorobenzen
Czy pasuje ci aktualny stan rzeczy?
Paradichlorobenzen
Zmienisz się jeśli rozerwiesz łańcuchy panujących reguł?

Tak, chciałbym z kimś podzielić się tym, co siedzi mi w głowie, komukolwiek--
Paradichlorobenzen
Sprawiedliwość będzie mi bronią w walce ze złem
Paradichlorobenzen
Dzięki jej ochronie uspokajam zszargane nerwy
Paradichlorobenzen
Gdy przestajemy wędrować, nie zastanawiamy się
Nad głupotą naszych czynów

Czy ta piosenka ma sens?
Ten wers nie ma sensu*
Czy ta piosenka to grzech?
W tym wersie grzechu nie ma

[Benzen]... ma znaczenie?
[Benzen]... nie ma go wcale
[Benzen]... to grzech?
Ta piosenka znaczy tyle co... [BENZEN]

I wtedy zaczynam rozumieć,
Że to wszystko jest czystą hipokryzją
Ile warte jest moje życie?
Bezpański kot utopił się

Wyrzuciłem pustą puszkę po kawie
I spojrzałem na ciemne niebo
Co ja ze sobą robię?
Nawet tyle nie wiem
Nie wiem już nic

I wtedy zaczynasz się ze mnie śmiać
[Paradichlorobenzen]
I wtedy ja cię odpycham
[Paradichlorobenzen]
To ja mam rację, a ty nie
[Paradichlorobenzen]
W otoczeniu pustki rozpływam się
Póki całkiem nie zniknę

Dlatego śpiewajmy i tańczmy
Paradichlorobenzen
Śmiejmy się i patrzy z zawiścią
Paradichlorobenzen!
Ty i ja i cała reszta
Paradichlorobenzen
Oddajmy się szaleństwu i śpijmy
Póki nie obrócimy się w proch

***

* "uta" znaczy i "wers" i "piosenka", ale mają inny zapis kanji. ... wow, teraz mogę interpretować tę piosenkę na całkiem nowych płaszczyznach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz