8 lutego 2013

Kuroko no Basket, ED1 "Start it right away"

"Zaczynajmy od razu"
Wykonawca: Hyadain
Słowa i kompozycja: Maeyamada Kenichi
English et Romaji: Gendou.com
Ans. Jisatsu-sama



Fizycznie mnie to boli, że w oficjalnych lyrics są DWA wykrzykniki. Nie ma czegoś takiego jak DWA wykrzykniki. Jest albo JEDEN wykrzyknik, albo TRZY wykrzykniki. NIE DWA. Y U NO ORTOGRAFIA JAPANESE?

***

Nie dociera do mnie jeszcze, że przegrałem - to było żałosne!
Nie powstrzymam łez, śmiej się jeśli chcesz

To niesprawiedliwe, że tak wiele nas dzieli
Z zazdrością odprowadzam wzrokiem plecy odchodzącej osoby
"Jest taki utalentowany", ale nie będę próbował mu dorównać;
W ciemno ustaliłem dla siebie próg
Ale w głębi serca znam prawdę;
Wiem, on trenuje więcej niż ktokolwiek
Tylko udawałem, że tego nie dostrzegam
Ja wiem, wiem, ale...

Nic nie poradzę, nic się nie zmieni
Powtarzam sobie takie rzeczy,
Ale wszyscy i ja, ja, przede wszystkim ja
Zwodzimy mnie na manowce
Więc - tak właściwie - z czego jestem taki dumny?
Czy gdy nadejdzie sądny dzień, wyśmieję moją postawę z dziś?
Niebo nad nami powinno być sto razy błękitniejsze
Teraz, zaczynajmy od razu!!

To nie wymówka, tylko logika, dobra?!
Pewnego dnia i dla mnie otworzą się drzwi
... "pewnego dnia", kiedy to będzie?

To nie, nie, nie, nie, nie jest moja sprawa
Mówię to każdemu, kto zechce słuchać
I naprawdę bez mrugnięcia, mrugnięcia okiem
Odrzuciłem w kąt bardzo ważne rzeczy
Najlogiczniejszym w tym momencie byłoby zapytać, po co ja w ogóle żyję?
Sen, który widziałem w mym śnie, był tylko snem w śnie*
Jak mogłem dopuścić, by wczoraj, dziś i jutro wyglądały tak samo?
Już się nie zatrzymam

Nic nie znaczą dla mnie
Ludzkie spojrzenia, twoja dziwaczna duma albo cokolwiek innego
Nie musisz mi tego mówić, czaję,
Ale moje wymówki nie ruszą mych ciężkich bioder

Co robić?

Walcz, nie pozwól, by te słowa tak gładko przeszły ci przez gardło
Też chcę walczyć, wiesz?
Mój mózg pracuje tak, jak nigdy
"Co robić?"
Znam odpowiedź, ale...

Nic nie poradzę, nic się nie zmieni
Powtarzam sobie takie rzeczy,
Ale wszyscy i ja, ja, przede wszystkim ja
Zwodzimy mnie na manowce
Więc - tak właściwie - z czego jestem taki dumny?
Czy gdy nadejdzie sądny dzień, wyśmieję moją postawę z dziś?
Niebo nad nami powinno być sto razy błękitniejsze
Gdy spojrzałem w górę, ujrzałem słońce i nie odwróciłem wzroku
Teraz, zaczynajmy od razu!!


* odkrywcze jak diabli.


***

Datte kuyashikute maji nasakenakute
Tomaranai namida wo waraitakya warae

Fukouhei sugi daro umaretsuki chigau nda
Tooku naru senaka wo yubi kuwaete miteru
“Tensai nan dayo” oitsuke ya shinai
Jibun no genkaichi wo katte ni kimeteta

Hontou wa shitteru hontou no koto wo
Dare yori doryoku shiteru sugata
Mienai furi shite no wa
Wakatteru nda wakatteru nda dakedo

Dou ni mo kou ni mo nan nai kara toka
Nanto kakan toka itte
Minna mo jibun mo jibun mo jibun mo
Jouzu ni damakurakashite
Ittai zentai boku wa nani wo hokoreru darou

Ano hi no boku wa boku wo warau kana
Motto motto sora wa aoi hazu sa
Now, start it right away!!

Iiwake ja nai sa ri ni kanatteru daro
Itsuka umaku iku sa
… “Itsuka” tte itsu daro

Mataku kankei nai nai nai nai nai toka
Iichirakashite
Daiji na koto made zenzen zenzen
Hottarakashi toka shite
Jissai mondai nande boku wa iki shite ndarou
Yume mita yume wa yume no yume no mama
Kinou ashita kyou mo onaji nante
I won’t stop any more

Dou datte ii nda
Hito no me toka myou na PURAIDO toka sa
Iwarenakute mo nna koto wakatteru nda
Kireigoto ja omoi koshi ugokanai

Dou sureba ii?

Ganbare, da toka kigaru ni iu na yo
Boku datte ganbaritai ndayo?
Noumiso ga KYAPA OOBAA de
“Dousureba ii?”
Wakatteru nda dakedo

Dou ni mo kou ni mo nan nai kara to ka
Nanto kakan toka itte
Minna mo jibun mo jibun mo jibun mo
Jouzu ni damakurakashite
Ittai zentai boku wa nani wo hokoreru darou
Ano hi no boku wa boku wo warau kana
Motto motto sora wa aoi hazu sa
Miagete mita taiyou hitomi wo sorasu na
Now, start it right away!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz