12 kwietnia 2009

One Piece, OP1/OP9 "We Are"



"Jesteśmy!"
Wykonawca: Kitadani Hiroshi (także Tohoshinki w 9-tym Openingu i Straw Hat Pirates w wersji siedmio- i dziewięcioosobowej)


arittake no yume wo kaki atsume
sagashi mono sagashi ni yuku no sa ONE PIECE

ranshinban nante juutai no moto
netsu ni ukasare kaji wo toru no sa

hokori kabutteta takara no chizu mo
tashikameta no nara densetsu ja nai!

kojinteki na arashi wa dare ka no
baiorizumu nokkatte
omoi sugoseba ii!

arittake no yume wo kaki atsume
sagashi mono sagashi ni yuku no sa
poketto no koin, sore to
You wanna be my Friend?
We are, We are on the cruise!
We are!

zenbu ma ni ukete shinjichatte mo
kata wo osarete ippo riido sa

kondo aeta nara hanasu tsumori sa
sore kara no koto to kore kara no koto

tsumari itsu mo pinchi wa dare ka ni
apiiru dekiru ii chansu
jishiki kajou ni!

shimittareta yoru wo butto base!
takara bako ni youmi wa nai kedo
poketto no roman, sore to
You wanna be my Friend?
We are, We are on the cruise!
We are!

arittake no yume wo kaki atsume
sagashi mono sagashi ni yuku no sa
poketto no koin, sore to
You wanna be my Friend?
We are, We are on the cruise!
We are!

We are! We are!

***

Z wszystkimi moimi marzeniami
Wyruszam w podróż odnaleźć ich spełnienie - One Piece!

Kompas w niczym nam nie pomoże
Z drżącym sercem obejmę ster

Wystarczy udowodnić prawdziwość zakurzonej mapy skarbów,
By nie była więcej legendą!

Nasze osobiste problemy
Na pewno wpłyną na czyjeś samopoczucie
To nic, że się tym przejmujesz!

Z wszystkimi moimi marzeniami
Wyruszam w podróż odnaleźć ich spełnienie - One Piece!
Moneta w kieszeń; a czy ty
Chciałbyś Zostać Moim Przyjacielem?
Jesteśmy, jesteśmy na wyprawie!
JESTEŚMY!

Jestem naiwny - wierzę we wszystko co mi powiedzą
Jednak gdy nadejdzie czas, zrobię krok i poprowadzę resztę

Gdy znów się zobaczymy, powiem ci co przeżyłem od ostatniego spotkania
I zdradzę, co planuję zrobić teraz

Mówiąc w skrócie: tarapaty
Zawsze pomogą ci zwrócić na siebie uwagę
Kogoś, kto zdecydowanie zbyt często chadza własnymi ścieżkami!

Cała naprzód przez podstępną noc!
Co mnie obchodzą skarby
Wystarczy przygoda w kieszeni; a czy ty
Chciałbyś Zostać Moim Przyjacielem?
Jesteśmy, jesteśmy na wyprawie!
JESTEŚMY!

Z wszystkimi moimi marzeniami
Wyruszam w podróż odnaleźć ich spełnienie - One Piece!
Moneta w kieszeń; a czy ty
Chciałbyś Zostać Moim Przyjacielem?
Jesteśmy, jesteśmy na wyprawie!
JESTEŚMY!

Jesteśmy! Jesteśmy!

3 komentarze:

  1. Ładne tłumaczenie, tylko mam wątpliwości do zdania: „Z pełną szybkością poprzez chytrą noc!” wolałabym, aby to brzmiało tak: „zawrotną szybkością...”. Brakuje też kilku przecinków:
    „Gdy udowodnimy istnienie celu na starej zakurzonej mapie skarbów”--> po „starej” i po „skarbów”
    „działają komuś na nerwach”--> po „nerwach”
    „Mimo że wierzę we wszystko co mi powiedzą”---> przed „że”
    „wypchnięty - obejmę dowodzenie”--> nie jestem pewna, ale po „wypchnięty”
    „Kiedy spotkamy się ponownie”---> po „ponownie”
    „opowiem ci o wszystkim co robiłem i o tym co chcę zrobić teraz”--> przed „co”
    „świetna okazja by zagadać do kogoś”---> przed „by”
    „Z pełną szybkością poprzez chytrą noc!”--> mam wątpliwości, ale bym postawiła przed „poprzez”

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy w przypadkach gdy występuje "mimo że" to nie uważa się tego za jedno i odstępuje się od reguły stawiania przecinka przed "że"?
    "zawrotną" - o to-to! Właśnie tak!
    Po "wypchnięty" nie dam może - tam jest już myślnik, wystarczy :) "Poprzez" też zostawię jak jest - nie wiem jak to opisać, ale to stanowi jedność i myślę, że przecinek jest zbędny.
    Dzięki za wszystko, jesteś świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poczytałam trochę o tym „mimo że” i doszłam do wniosków, że stawiamy go w zdaniach złożonych i to przed słowem „mimo”. W tym przepadku zdanie jest „odwrócone” należy wstawić przed „co”. Stąd czerpie moje założenie http://wyborcza.pl/1,79077,3946843.html?as=2&ias=2

    OdpowiedzUsuń